FAQ
Autogiro innebär att hyran betalas automatiskt från ditt konto. Betalning via autogiro är enkelt och tidsbesparande. Allt du behöver göra är att se till att det finns pengar på ditt bankkonto senast en bankdag före förfallodagen. Om du är intresserad av autogiro, läs mer här. Du kan även kontakta hyresadministrationen på 070-577 43 48 så skickar vi en blankett.
Akuta fel
Som akuta fel räknas sådant som kan innebära fara för fastighet och som inte kan vänta till nästa vardag, till exempel vattenläckor, ström-/värmebortfall, totalstopp i avlopp och liknande.
Om ett akut fel inträffar ska du ringa 070-577 43 48. Tala in ett meddelande om vi inte svarar.
Icke akuta fel
Om något är trasigt eller inte fungerar som det ska i din lägenhet, lokal eller i husets allmänna utrymmen ska du göra en felanmälan. Det gäller även om du upptäcker ohyra eller skadedjur.
Felanmälan för icke akuta ärenden görs via mail till felanmalan@sjofast.se.
Se vilken information vi behöver under kontakt.